Notesbog

Den helt rigtige kommunikation

Der findes mange måder at kommunikere et budskab ud på og derfor bør man, som virksomhed vælge den helt rigtige metode. Vores verden i dag er fyldt med en masse støj, da der er mange som gerne vil have din opmærksomhed, af den ene eller anden grund. Da der i dag er så mange, som slås om den opmærksomhed, gælder det om at råbe, ikke kun højt, men også det rigtige sted hen. Det hjælper f.eks. ikke noget at begynde at reklamere i aviser, hvis virksomhedens målgruppe ikke læser dem. Det hjælper heller ikke at sende reklamer på bestemte tv-kanaler, hvis det ikke er de tv-kanaler målgruppen ser.  Derfor bør man overveje sin kommunikationsform, især når der skal kommunikeres B2B.

Planlægning er altafgørende

B2B-markedsføring har nogle andre kanaler at kommunikere igennem, f.eks. er et event en god mulighed for, at komme ud med et budskab, som sætter sig og hænger ved. Når det handler om B2B-marketing, så skal det være professionelt og seriøst. Derfor bør man have et eventbureau inde over planlægningen og forberedelsen. Det er i høj grad med til at gøre kommunikationen mere professionel. De vil sætte sig ind i hvordan det bedste event opnås, for jeres virksomhed, med målgruppen i fokus.

Man forventer forskellige informationer

Den målrettede kommunikation er den form for kommunikation, som virker bedst i dag. Da kommunikationen taler direkte til dem, som skal modetage den og på lige præcis den måde, som de forventer, at modtage den på. Det vil derfor ikke blive opfatte som støj, der bare skal sorteres fra, i samme grad, som så meget anden reklame. Det er langt bedre at kommunikere igennem kanaler, hvor målgruppen forventer at modtage den type kommunikation, som de forventer af bestemte forummer. Resultatet bliver derfor ikke godt, hvis der er uoverensstemmelse mellem kommunikationen og de kanaler der bliver brugt.